poniedziałek, 31 maja 2010

" NASZE KULINARNE DZIEDZICTWO-SMAKI REGIONÓW"

Dnia 30.05.2010r. przy Katedrze w Oliwie, KR-Koło Gospodyń Wiejskich w Gnieżdżewie brało udział w konkursie "Nasze Dziedzictwo - Smaki Regionów". Organizatorem konkursu był Samorząd Województwa Pomorskiego i Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego". Przedmiotem konkursu były produkty lub wyroby, które mogą być przeznaczone do bezpośredniego spożycia lub sporządzania potraw. Nasze Koło wystawiało produkty, gdyż kategoria wyroby przeznaczona była dla restauracji lub gospodarstw agroturystycznych. Była możliwość wystawienia produktu w czterech kategoriach, my poszłyśmy na całość i wystawiłyśmy wszystkie .
I - Produkt regionalny pochodzenia zwierzęcego- łosoś bałtycki
II - Produkt regionalny pochodzenia roślinnego - żurawina błotna
III - Napoje regionalne - napój piwny (swojskie piwo)
IV - Inne produkty regionalne - farsz z mięsa, kapusty kiszonej i grzybów suszonych.

Komisji, która składała się z pięciu osób, smakowały wszystkie nasze produkty a konkurencja była bardzo duża ogółem wystawiono 92 produkty. Kiedy Komisja po długiej dyskusji, analizie i wyłanianiu zwycięzców przystąpiła do nagradzania produktów wyróżnionych i nagrodzonych nie spodziewałam się tego, że nasz łosoś zajmie
I miejsce
.
Otrzymałyśmy w nagrodę dla Koła wspaniały robot kuchenny z 36 funkcjami oraz dyplomy i inne upominki. Jestem bardzo dumna z Członkiń i gorąco dziękuję każdej, która w jakikolwiek sposób pomogła w przygotowaniu tego wyjazdu. Szczególnie dziękuję Koleżankom, kŧore poświęciły całą niedzielę aby ze mną pojechać do Oliwy aby stać na stoisku z produktami, które przygotowałyśmy na sprzedaż.
Jeszcze raz dziękuję i niezmiernie się cieszę, że mamy tak wspaniale zgrane Koło.

Nasze Kulinarne Dziedzictwo - Smaki Regionów

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

uwielbiam Was jako bardzo dobrych szczerych ludzi miałam bardzo duże szczęście że od najmłodszych lat byłam u Was letnikiem dziś mam 45 lat i nadal tak twierdzę jesteście wzorem gościnności i ludźmi prawymi .Nigdy tego nie zapomnę i mam nadzieję że kiedyś do Was powrócę by choc na chwile powróciły wspomnienia.Bardzo Bardzo miłe!Gabrysia